fredag 6 juni 2014

Blodomloppet 2014

Jag hade längtat och laddat för Blodomloppet. Tyckte det skulle bli jättekul. Vad händer, jo jag blir riktigt tokförkyld! Besviken, snorig och vissen, så följer jag i alla fall med. Tar med träningskläder utifall att jag skulle mirakulöst bli frisk. Kändes så snopet.. Hade tänkt springa 10km, tillsammans med Linda, det var vår plan. Men jag i såg att jag inte skulle klara det. Bokade om och siktade in mig på att springa 5 km, i lugnt tempo. Linda sprang de 10 km ensam. Jag startade ensam i 5 km. Vi pratade lite om att det hade varit häftigt om vi gick i mål tillsammans, då vi såg att det tidsmässigt skulle vara möjligt. 
Jag lunkar på igenom mitt lopp. Inne på sista kilometern, så ser jag någon i ögonvrån, som kunde vara L, men det är så mycket folk! Rätt vad det är, så kommer Linda upp jämsides med mig :) å vi springer sida vid sida den sista biten. Korsar mållinjen tillsammans! Tjoho, det var riktigt kul ändå, trots att jag var sjuk! Josefin satte PB på milen, och Tilda hejade på oss. Gissa om Perssons Pack är taggade för Blodomloppet 2015! Då jäklar sätter vi också PB, kanske ;)
 

Inga kommentarer: